Ahogy a mondás is tartja: a vendégnek mindig igaza van. Persze ez nem minden esetben igaz, de ha mondjuk egy fura dolog van az általad rendelt ételben vagy valami olyan került bele, amire allergiás vagy, akkor nyugodtan vissza lehet küldeni. Ám a legtöbb ember nem szívesen bonyolódik bele egy ilyen szituációba, pedig az éttermi illemszabályokat követve kulturáltan is meg lehet oldani a problémát. Sőt, ha valaki betartja az alábbi 4 tippet, akkor garantáltan jó szívvel fog hazatérni az étteremből.
4 tipp, hogy ne legyen kínos visszaküldeni az ételt az étteremben
2. Kommunikálj higgadtan
Ne vádaskodj, és ne minősítsd az ételt, helyette próbáld meg asszertíven kifejezni az aggodalmad a fogással kapcsolatban. Minden esetben maradj diplomatikus! Fogalmazd meg pontosan, mi a probléma az étellel, így a kijavított verzió már megfelel majd az elvárásaidnak.
3. Légy nyitott a megoldásokra
Miután jelezted a pincérnek a problémát ő valószínűleg felajánlja majd, hogy újból elkészítik neked az ételt, de a kérésedre módosíthatják a meglévő rendelést is. Ne zárkózz el a megoldásoktól és ne feledd, hogy az étterem számára sokkal kellemetlenebb a szituáció, mint neked.
4. Maradj tisztelettudó
Még akkor is kulcsfontosságú a személyzettel való tiszteletteljes bánásmód, ha nem sikerült megfelelően a rendelésed. Illedelmesen köszönd meg a segítségüket, és értékeld az erőfeszítéseiket, amit a helyzet javításának érdekében tesznek. Ha a felsorolt tippek alapján jársz el, akkor végül biztosan jó élménnyel fogsz távozni az étteremből.
Étteremajánlóban nincs hiány nálunk: