A divat változásának ciklikus jellege igazi közhelynek számít manapság. Ami húsz éve menőnek számított, azt tíz év után kínos divatbakiként tartották számon, míg esetleg napjainkban ismét népszerű. Gondoljunk a magas derekú nadrágokra: a nyolcvanas-kilencvenes években menőnek számítottak, akárcsak manapság. Ezzel szemben az ezredforduló után ciki, idejétmúlt viseletnek minősültek ezek a gatyák.
A lakberendezési divat is hasonló ciklikusságot mutat. A terrazzoburkolatot a velencei reneszánsz palotákban használták először az építőmesterek. Maradék márványdarabkákat illesztettek agyagba, kecsketejjel kezelték, majd lecsiszolták a felületet. Az 1970-es években műanyagot, poliésztert és vinilésztert használtak ennek az izgalmasan sokszínű, elegáns felületnek a kialakításához.
Az ismét divatba jött terrazzo burkolatot manapság műgyantából öntik, de éppen a műfaj reneszánszának köszönhető, hogy több elegáns, márvány, üveg vagy gránit felhasználásával készülő burkolatot is gyártanak.
Ezekben az esetekben a kőport és a kődarabokat nagy tömbökbe préselik beton vagy műgyanta segítségével, majd vékony lapokat vágnak a mesterséges kőtömbökből, és ezt használják padló- és falburkolásra vagy akár munkapultokhoz. A DzekMarmorealnéven gyárt ilyen színes márványburkolatokat.
Ezt olvastad az ízHUSZÁR magazinon?
7 díjnyertes gasztrocucc magyar tervezőktől, amikkel első látásra szerelembe estünk