A boltok saját márkás termékei tették ki 2015-ben a napi fogyasztási cikkek forgalmának majdnem negyedét – emlékeztetett a GfK kutatására a Pénzcentrum.hu, akik egy üzletlánctól kapott ötlet alapján megnézték, hogy vajon mennyit lehet spórolni azzal, ha a gyártói márkák helyett ezeket tesszük a kosarunkba.
A magyar fogyasztókról köztudott, hogy rendkívül árérzékenyek
Talán éppen ez lehet az oka annak, hogy a Gfk kutatása szerint 2015-ben minden negyedik forintot a boltok sajátmárkás termékeire költöttük el, hiszen ezeket általában olcsóbban megvásárolhatjuk, a velük versenyben lévő ismert, úgynevezett gyártói márkákkal szemben.
Természetesen nem lehet teljesen összehasonlítani például egy Coca-Colát egy sajátmárkás kólával, vagy egy Pick téliszalámit egy másik sajátmárkás szalámival, hiszen az összetevőik és így a minőségük is különbözhet, de ettől függetlenül a magyarok sokszor vásárolnak sajátmárkás termékeket.
Meglepő eredményre jutottak
Képzeletbeli kosarukba összesen 20 tételt válogattak össze. Többek között olyan alapvető dolgokat, mint a mustár, a majonéz, a szeletelt téliszalámi vagy épp a folyékony mosószer. Az árakat külön-külön összehasonlítva is nagy különbségeket láthatunk.
Fontos információ, hogy a tesztvásárlás előtt az üzletláncok akciós katalógusában talált árakból indultak ki,amelyekben vélhetően a nagy árkülönbség kihangsúlyozása a cél, tehát a boltokban nem biztos, hogy mindig ekkora árkülönbségeket tapasztalunk majd.
Majdnem feleannyiba kerül
A 20 tételből álló bevásárlás 15 570 forintba került volna, ha gyártói márkákkal töltik meg a kosarat, ezzel szemben a saját márkás termékekkel mindössze 8696 forintot kellett volna költeniük.
Vagyis kicsivel több, mint feleannyira jött ki a saját márkás termékek ára, mint a gyártói márkáké, vagyis egy 20 tételes nagybevásárlásnál összesen 6 874 forintot spóroltunk meg.
Hódítanak a saját márkás termékek
Például egy csomag Ariel mosókapszulával 100 forintra jön ki egy mosás, míg az érintett áruházlánc sajátmárkás mosókapszulájával már csak 80 forintra. A Szentkirályi ásványvízből pedig 1,5 litert 119 forintért vehetünk meg, míg a bolt sajátmárkás ásványvize csak 55 forintba kerül.
És hogy a minőségük milyen?
(via Pénzcentrum/24.hu)