Több, mint 50 milliárd forint értékben fogyasztunk mintegy 3 millió hektoliter kólát Magyarországon egyetlen év leforgása alatt - derül ki a Nielsen felméréséből.
Az országban 2018 július és 2019 júniusa között készített felmérésből az derül ki, hogy az előző évhez képest csaknem 10%-kal nőtt az értékbeli, 7%-kal a mennyiségbeli fogyasztás, valamint inkább a gyártói márkás termékek fogynak jobban a piacon.
A szénsavas üdítőitalok értékbeli összforgalmának több mint hatvan százalékát teszi ki a kóla Magyarországon. A 300 millió liternyi
üdítőt jellemzően (60 százalék) a 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekből szerezzük be.
Az értékesített üdítők kétharmada tartalmaz cukrot, egyharmaduk cukormentes, ugyanakkor a cukormentes szegmens közel háromszor gyorsabban bővül. A kóla teljes értékbeli forgalmának 45%-át az 1-1,9 literes kiszerelés teszi ki, a 2 liternél nagyobb kiszerelések az értékbeli forgalom egynegyedét teszik ki. Az egy liternél kisebb kiszerelésű üdítőitalok az értékbeli forgalom közel egynegyedét teszik ki. Összesen 184 millió doboz, illetve palack kóla fogyott Magyarországon egy év alatt.
A gyártói márkák dominanciája a kategóriát illetően megkérdőjelezhetetlen: 90 százalék fölött márkásterméket fogyaszt a magyar.
EZ IS ÉRDEKES:
via MTI, 24.hu