Míg külföldön tucatnyi hasonló sör-kollaboráció valósul meg – akár Magyarországon is megízlelhettük már az Iron Maiden, az AC/DC vagy éppen a Metallica sörét – addig itthon mindeddig kevés példa volt olyan együttműködésre, ahol egy népszerű hazai csapat egy kisüzemi sörfőzdével közösen "főzne ki" valamit. Pedig mint tudjuk, a popkultúra és a sörkultúra nem is állnak olyan távol egymástól…
A Quimby és a MONYO Brewing együttműködése nem pusztán névleges, hiszen az, hogy milyen típusú és ízvilágú sör készüljön, teljes mértékben együttes döntés volt. Természetesen a zenekar és a sörfőzde tagjai már a közös ital tervezésének a legelején eldöntötték, hogy „csak a színe legyen vörös.”
Ahogy a Quimby a zenei képeken, úgy a MONYO Brewing a sörök ízvilágán keresztül alkotja meg saját, markáns univerzumát, így a két kreatív csapat találkozásából várható volt, hogy valami új és izgalmas dolog fog születni.
„Leginkább azt várom a Quimby-sörtől, hogy jó érzés legyen inni, beszélgetni közben, jó helyzeteket teremtsen, jó irányba menjen tőle a világ.” – (Kárpáti József Dódi)
„Az egész azzal kezdődik, hogy mi felfedezzük a kreativitást egy csomó minden másban is, mint a saját zenénkben. Személy szerint csak jó élményem van, ami a MONYO söröket illeti, hiszen teljesen más, nem lehet semmilyen másfajta sörhöz hasonlítani. Szerintem amit csinálnak, az költészet, alkoholos italok újfajta értelmezése, úgyhogy engem azonnal meggyőzött.” – Meséli Kárpáti József Dódi, a Quimby trombitása, aki a zenekarból projektfelelősként az ízvilág meghatározásától kezdve a kóstolásokon át, egészen a sörfőzésig, mindenből kivette a részét.
Dódi malátát roppantott, adagolta a komlót a sörhöz, illetve trombita dallamokkal segítette a sörfőzést.
De milyen ízre is számítson az, aki elkortyolna egy korsót Az ördög magyar hangjából?„Néhány kismennyiségű (10-20l) házi tesztfőzet után elhatároztuk, hogy a sörforradalom zászlóshajóját az India Pale Ale-t választjuk. Ezt az IPA-t egy nagyon izgalmas és elegáns Mosaic komlóval főztük és hidegkomlóztuk, aminek eredménye egy nagyon friss, illatos, citrusos és markánsan keserű sör, amit bárki könnyen és gyorsan megkedvelhet.” – Árulja el a sör ízvilágáról Németh Antal, a MONYO Brewing sörfőző mestere.
Miután elkészült a nedű, a grafika készítésébe egy harmadik kreatív csapatot, a Graphasel Design Studiót vonták be. Az együttes tagjai saját magukat definiálták, és a stúdió ez alapján készítette el a rajzokat a zenészekről a MONYO Brewing szürreálisan meseszerű világába helyezve őket.
Az új nedűt február 14-én mutatták be Budapesten a Neked Csak Dezső nevű pubban. Mivel mind a Quimby, mind a MONYO Brewing számára fontos a társadalmi felelősségvállalás, ezért 100 palackot a zenekar tagjai dedikáltak, amikből a bemutatón az összes példány el is kelt. Az ebből befolyó összeget a kőbányai Down Alapítvány Gondozóházának juttatják el, akik több ízben segítettek a MONYO Brewing exkluzív söreinek a csomagolásában.
És ezt olvastad már az ízHUSZÁR magazinon?
Hogy került ponty a töltött káposztába? - A megújult Innióban jártunk