A Tesco, a kiskereskedelmi láncok közül egyedül, idén is kiegészíti a vásárlói adományokat azok értékének 20 százalékával, amivel az Élelmiszerbank működését támogatja. A tavalyi sikeres együttműködést követően az áruházlánc ruházati márkája, az F&F is csatlakozik ismét a kezdeményezéshez.
Az évnek ez az időszaka az ünneplésről szól, amikor a családok finom ételek és italok mellett gyűlnek össze. Sajnos vannak azonban olyanok, akik az alapvető élelmiszerekhez is nehezen jutnak hozzá, nem beszélve a jó minőségű, tápláló ételekről. A Tesco elkötelezett támogatója a közösségeknek, ahol vásárlói és munkavállalói élnek, most pedig az ő támogatásukat is kéri, hogy közösen segítsenek a rászorulókon.
A karácsonyi tartós élelmiszergyűjtő kampányban november 24-26. között többek között 161 Tesco áruházban adhatják le a vásárlók adományaikat. Ezekben az üzletekben a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Tesco önkéntesei segítenek a gyűjtésben, akik az adományozható élelmiszerekkel kapcsolatos kérdésekre is szívesen válaszolnak. A gyűjtés időtartama alatt bárki segítheti a nélkülözőket olyan tartós élelmiszerekkel, mint például tartós tej, cukor, csokoládé, olaj, konzervek, liszt vagy épp bébiételek.
A Tesco az adománygyűjtést több módon is segíti. Az áruházlánc a vásárlók által felajánlott élelmiszereket pénzadománnyal egészíti ki, mégpedig az összegyűjtött termékek teljes értékének 20 százalékával. Ez az extra támogatása pedig lehetővé teszi, hogy a Magyar Élelmiszerbank Egyesület még több élelmiszer-csomagot juttathasson célba az ünnepek után is. Az F&F a tavalyi évhez hasonlóan idén is karácsonyi sapka kollekciójával támogatja a szervezet munkáját. A ruházati márka minden, a kollekcióba tartozó termék értékesítése után 1 eurót adományoz az Élelmiszerbanknak - Közép-Európában minimum 7000 eurót fordít ilyen módon jótékony célra. Mindezeken felül a Tesco idén először külön felkérte európai szállítóit is, hogy csatlakozzanak karácsonyi kampányához, és ajánljanak fel adományt a rászorulóknak.A korábbi évekhez hasonlóan a Tesco Európa mind a 4 országa részt vesz a jótékony célú kezdeményezésben, valamennyi országban a helyi élelmiszerbankokkal együttműködésben. Tavaly az áruházlánc vásárlói 780 közép-európai áruházban összesen 462 tonna tartós élelmiszert adományoztak, ami több mint 1,15 millió adag ételnek felel meg. Magyarországon a Tesco 2008 óta vesz részt az Élelmiszerbank karácsonyi gyűjtésében. A tavalyi kampány során a Tesco hazai vásárlói 162 tonna élelmiszert ajánlottak fel a rászorulóknak.
Az éves élelmiszergyűjtő akción kívül a Tesco további eszközökkel is segíti a rászorulókat. Közép-Európában már több mint 550, Magyarországon 130 áruházában működteti élelmiszermentő programját, melynek keretében az áruházlánc dolgozói minden nap összegyűjtik, majd az élelmiszerbankokon keresztül jótékony célra ajánlják fel a már nem eladható, azonban még fogyasztható felesleges zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut. A programban a Tesco Európa 2017. július végéig több mint 12 000 tonna élelmiszert adott át, ami több mint 29 000 000 adag ételnek felel meg.
A karácsonyi tartós élelmiszergyűjtő akcióval kapcsolatosan bővebb információkat a Tesco honlapján, valamint Facebook oldalán olvashat.
Ezeket olvastad már?
Gyermekotthonok lakóinak viszik el a minőségi hamburgerezés élményét
November közepétől egy hónapon át gyerekotthonokba viszik a kézműves hamburgereket a Zing munkatársai.
NosaltyIKEA: mégsem kerültek mérgező termékek a magyarországi áruházakba
A korábbi, sajtóban megjelent hírekkel ellentétben mégsem kerültek BASF-ügyben érintett, egészségre káros termékek a magyarországi IKEA-áruházakba.
NosaltyTejtermékekből a hazait választja a magyar, de egyre nagyobb a...
A fogyasztók világszerte egyre inkább a globális márkákat preferálják a helyben előállított termékekkel szemben. A magyarok leginkább a tejtermékekből választják a hazait.
Nosalty5 terület, ahol szerintünk még nem vetetted be a citromodat...
A citrom drága - tudjuk. De ezekhez nem kell feltétlen újat megkezdened, az eredmény pedig elég meggyőző. Éljen a citromsav!
Brecz Judit