Még márciusban, az Intermarché (Franciaország harmadik legnagyobb szupermarket-lánca) elindította remek kampányát az élelmiszer-pazarlás ellen. A „Les Fruits & Légumes Moches", vagyis a „Becstelen gyümölcsök és zöldségek" elnevezésű kampány, a tökéletlen gyümölcsök és zöldségek sorsára hívja fel a fogyasztók figyelmét – harcolva ezzel az élelmiszerválság ellen.
Az Egyesült Királyságban a becslések szerint a zöldségek és gyümölcsök 40%-a nem éri el a szupermarketek polcait, mert nem felelnek meg az ottani kritériumoknak. Túl kicsik vagy túl nagyok, nem szép a formájuk stb. Így a legtöbb sajnos a kukába kerül, pedig ugyanolyan vitamindúsak és ízletesek, mint „egészséges” társaik.
Az Intermarché 30%-kal olcsóbban jut hozzá ezekhez a kissé hibás gyümölcsökhöz a kiskereskedőktől – akik egyébként is csak kidobnák ezeket. Ezért létrehoztak egy reklámkampányt! A kissé gnóm zöldségekről csodálatos fotókat készítettek, és ezekkel címkézik fel a készen kapható leveseket és gyümölcsleveket. A fogyasztók így kipróbálhatják a „Becstelen sárgarépalevest vagy narancslevet", bizonyosságot szerezhetnek arról, hogy ezek attól még, hogy némi szépséghibával rendelkeznek, ugyanolyan finomak.
A vásárlók nagyon jól fogadták ezt a kezdeményezést, így már az első két napban sikerült 1,2 tonna „csúnya gyümölcsöt és zöldséget" értékesíteni. A bolthálózat 60%-os növekedést regisztrált a zöldség részlegen, pedig 30%-kal olcsóbban adják „hibás” zöldségeiket! Véleményük szerint „egy csúnya répából is isteni leves lesz”. Ami így is van! Reméljük, ezek után senkit nem riaszt majd vissza egy „kétlábú” répa, iker burgonya vagy groteszk padlizsán – hiszen ki tudja majd, hogyan nézett ki az az ízletes zöldség, mielőtt a tányérunkra került?
(via The Flexitarian)