Egymilliárd embert hívnak harcba cégek a Count Us In kampány keretében, a közös cél az, hogy felvegyék a fegyvert a klímaváltozás káros hatásainak mérsékléséért – írja a HVG.hu. Arra számítanak, hogy ha egymilliárd ember egy kicsit változtat az életmódján, akár 20 százalékkal is csökkenhet a globális kibocsátást. A túlfogyasztással járó életmód, a környezetszennyezés és a klímaválság a világ legsürgetőbb problémái.
A fenntarthatóságra összpontosító kampánynak 16 területe van. A rutinszerű dolgok megváltoztatása mellett bizonyos szokások mérséklése és az életmódváltás is a célok között szerepel.
A kampány vállalásai:
- repüljön kevesebbet
- vezessen elektromos autót
- szigetelje otthonát
- viselje tovább a ruháit
- mondja el a klímaváltozásról a véleményét a politikusoknak
- sétáljon és kerékpározzon többet
- hagyjon fel az élelmiszer-pazarlással
- zöldítse pénzügyeit
- javítsa meg és használja újra
- tekerje le a fűtést
- szólaljon fel a munkahelyén a zöld fordulat érdekében
- beszéljen a barátaival is erről
- egyen több növényi alapú ételt
- egyen több szezonális ételt
- zöldítse otthona energiafelhasználását
- telepítsen napelemet
A résztvevőknek két hónapon át kell betartani a program által javasolt lépéseket, és az eredményeikről be is kell számolniuk – írja a lap.