A Barbie gyártója, a Mattel nemrégiben piacra dobta első Down-szindrómás babáját, melynek megalkotása során a vállalat az amerikai Nemzeti Down-szindróma Szövetséggel (National Down Syndrome Societyvel-NDSS) és egészségügyi szakemberekkel is konzultált.
A baba egy rózsaszín nyakláncot visel, melynek három kiszögellése jelképezi a Down-szindróma tüneteit okozó tripla 21-es kromoszómát. A ruháján pillangók láthatóak, valamint sárga és kék színben pompázik, amelyek szintén a betegséghez kapcsolódó színek és szimbólumok.
A sokszínűség fontos nekem, mivel az embereknek több hozzám hasonló embert kell látniuk ahelyett, hogy elrejtőznének
- mondta Ellie Goldstein, egy Down-szindrómás brit modell, aki az új Barbie kampányában szerepelt.
A jótékonysági szervezetek üdvözölték a lépést, Carol Boys, az Egyesült Királyság Down-szindrómás egyesületének vezérigazgatója szerint jó, hogy a közösségükhöz tartozó gyerekek végre olyan babákkal játszhatnak, amelyekkel könnyen tudnak azonosulni.
Címlapkép: Instagram
Még több hír: