Mostanra már jól látszik, hogy az árstopok határidejének lejárta előtt mindig igyekeztek a vásárlók beraktározni a hatósági áras termékekből. A nagy bespájzolás főként a tartós élelmiszereket, valamint az árszabályozás alá eső termékeket érintette – írja a Pénzcentrum.
Nemrég a NielsenIQ kiskereskedelmi piackutató cég végzett kutatást, ami alapján jól látszik, hogy egyes élelmiszer-kategóriák látványos forgalomnövekedése az ársapkák meghosszabbításhoz köthető. A felmérés adatai alapján szintén megállapítható, hogy 2022 áprilisban vásárolták a legtöbb árstopos terméket a fogyasztók. A 2021-es évhez képest 80 százalékkal több napraforgóolajat, 83 százalékkal több kristálycukrot és 85 százalékkal több 2,8%-os UHT tejet , tehát majdnem az előző évi mennyiség dupláját.
Sőt, az árstopos tej júliusi eladása ezt is felülmúlta, 140 százalékos extrával.
2022. február és december között a búzafinomliszt eladása 14 százalékkal, a kristálycukoré 27 százalékkal, míg a napraforgóolajé 22 százalékkal nőtt.
Ezek alapján a liszteladás közel 9 tonnával nőtt, a napraforgóolajból 140 ezer hektoliterrel több fogyott, kristálycukorból pedig 18 tonnával többet vásároltak a fogyasztók.
Friss húsból nem spájzolunk
A felmérésből az is kiderült, hogy a friss húsokból nem nagyon raktároznak az emberek. Sőt, a csirkemell forgalma 7 százalékkal csökkent, a sertéscombé pedig 1 százalékkal lett kevesebb. Az egyetlen kivétel a csirkefarhát, ami 8 százalékos forgalombővülést tudhat magáénak.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: