Rossz hírünk van a csokinyuszik kedvelőinek, ugyanis 15% százalékkal drágultak átlagosan idén a húsvéti csokoládéfigurák. A legtöbben már március elején találkozhattak a csokinyuszikkal a boltokban, sőt sokan már alapanyagokat is megvették a húsvéti sütikhez. A szakértők szerint a legtöbben a minőségi termékeket keresik, és ha drágább, akkor inkább kevesebbet vásárolnak, írja az nlc.hu oldala.
10-15 százalékkal drágultak a csokinyuszik
A csokoládéfiguráknál 10-15 százalékos árdrágulás tapasztalható a tavalyi évhez képest.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint a magas minőségű vezetik az eladási statisztikákat, vagyis a tejbevonó masszából készültek mostanra már eladhatatlanná váltak.
A vásárlók jelentős része megnézi azt, milyen minőségű az adott csokoládé, és mekkora a kakaótartalma, és ez alapján hozza meg a döntését
– mondta a szakember.
A szakértő továbbá azt is elárulta, hogy az édességeket már most megveszik a vásárlók, ám a sonkát és tojást csak az ünnep előtti másfél hétben szerzik be.
Milliárdokat költünk húsvéti sonkára és édességre
2021-ben a 61 milliárd forintot is meghaladta a sonka piaca, ennek a 18 százalékát adta a március–áprilisi húsvéti időszak. Az év egészében 21 ezer, a szezonban 4 ezer tonnát tett ki az eladás
– írja az oldal.
2021-ben továbbá a húsvéti édességek eladása is kilőtt: március–áprilisban 5 milliárd forintért 800 tonna talált gazdára. Leginkább töltetlen húsvéti édességeket vásárolnak a magyarok, az eladás háromnegyede ezekből ered. A töltöttek közt pedig a krémmel töltött édességek a legnépszerűbbek.
Még több friss hír: