Elsőre úgy tűnhet, a Burger King marketingesei túllőttek a célon nőnapi köszöntésükkel, a világhírű gyorsétteremlánc Twitter-oldalán ugyanis egy igen szexistának tűnő bejegyzés jelent meg március 8-án, melyben csak ennyi állt:
A nőknek a konyhában a helyük.
A 24.hu híre szerint a gyorsétteremlánc Twitter-oldalát szinte azonnal elárasztották a felbőszült felhasználók hozzászólásai, a bejegyzést ugyanis nem követte azonnal magyarázat. Nem sokkal később a Burger King újabb bejegyzést tett közzé az eredeti poszt alatt, melyben fény derült rá, a gyorsétteremláncnak egyáltalán nem állt szándékában megsérteni a nőket, csupán egy nagyon feltűnő üzenettel szerették volna felhívni magukra és új ösztöndíjprogramukra a figyelmet.
A bejegyzés szerint az éttermi séfeknek jelenleg csupán 20%-a nő, a gyorsétteremlánc pedig új ösztöndíjprogramot indít, ezzel támogatva a Burger King azon női munkatársait, akik komoly karriert szeretnének befutni a gasztronómia területén.
Bár a kampány nagyon sokak figyelmét felkeltette, a bejegyzés alatt szüntelenül gyűltek a felbőszült hozzászólások, a Burger King pedig estére inkább letörölte az eredeti bejegyzést, és bocsánatot kért mindenkitől, mondván, hogy ezzel a marketingfogással senkit nem szerettek volna megsérteni, csupán fel szerették volna hívni a figyelmet egy olyan problémára, amely a vendéglátásban dolgozó nőket érinti.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: