A csipszadóként elhíresült adótípus 2011-es bevezetése után, melynek célja az volt, hogy kevesebb feldolgozott, egészségtelen élelmiszer fogyjon a lakosság körében, kimondhatjuk: a próbálkozás sajnos csúnyán megbukott.
A népegészségügyi termékadó (avagy csipszadó), bár növelte az állam adóbevételeit, egyáltalán nem tudta elvenni a magyarok kedvét a csipszektől, a csokoládétól, a kekszektől, a cukros szénsavas üdítőitaloktól, a sós snackektól és az alacsony gyümölcstartalmú italoktól. Hosszú távon nem csökkent ezek fogyasztása, sőt:
a 2010 és 2018 közötti adatok azt mutatják, hogy nyolc év alatt már többet fogyasztottak a magyarok ezekből a termékekből, mint a bevezetés előtt
- írja a Forbes.
Ami még meglepőbb, hogy a hazai fogyasztási számok még az uniós átlagot is meghaladták, és a fogyasztók teljes élelmiszerköltésének nagyobb részét tették ki. Az adóköteles termékek aránya a megvásárolt napi fogyasztási cikkeken belül a 2010. évi 5,9%-ról 2018-ra 7,4%-ra ugrott.
Még több friss hír itt: