A boltok rangsorát az elmúlt években mindig a Tesco vezette. Ez a tavalyi évben megváltozott, az első helyre ugyanis a Lidl került. A német üzletlánc hódítása már 2019-ben megindult, azonban ahhoz, hogy végleg átvegye a vezetést, a koronavírus okozta nehézségek is hozzájárultak. A Lidl ezek mellett is képes volt jelentősen növelni a forgalmát, ezért tudta a többi versenytársát lekörözni. A boltok rangsora ezért jelentős változásokon esett át.
Az első két helyen
823 milliárd forintos bruttó forgalmával lényeges előnyre tett szert a Lidl a többi bolthoz képest. Ez a koronavírus alatti gazdasági helyzetben is elég látványos eredménynek számít.
A második helyről is kitúrták a Tescót, ide ugyanis a SPAR került. Valószínűleg azért teljesítettek jobban, mert több, kisebb méretű üzletet is nyitottak az elmúlt időszakban.
Mivel az emberek a járvány alatt kerülték a nagy, zsúfolt boltokat, ez a döntés kifejezetten jól jött a SPAR-nak.
Harmadik helyre került a Tesco
A hipermarketek korábban sem voltak túl fényes helyzetben, ezen a helyzeten a COVID csak tovább rontott. A Tescónál is ez történt, a forgalmuk ugyan nem csökkent jelentősen, de a többi üzletlánchoz képest ez épp elég volt, hogy elveszítsék vezető pozíciójukat.
Minden, ami az üzletekben történik: