Bizonyos termékek ára drasztikusan csökkent az árrésstop bevezetése óta, egyes esetekben kevesebb, mint a felére. Ide sorolható például a Rama sütőmargarin és a Nádudvari joghurt is. Nagy Márton egy Facebook-videóban számolt be az árrésstop első hetének eredményeiről.

Elmondása szerint összesen 874 termék ára mérséklődött, közük 100-nál is több esetében a csökkenés mértéke meghaladta a 40 százalékot, míg az árrés alá eső termékek átlagosan 17,7 %-kal lettek olcsóbbak.
319 termék drágább lett
A GVH online árfigyelőjében listázott 2547 termékből 1044-nek csökkent, 1185-nek nem változott, és 319-nek emelkedett az ára a március 17-én bevezetett árrésstop óta.
- például a 800 grammos Pick téliszalámi közel 3000 forinttal
- a félkilós Gyermelyi spagetti majdnem 300 forinttal
- a 340 grammos Bonduelle prémium csemegekukorica csaknem 400 forinttal drágult
Szintén jelentős, 30-40 százalékos drágulást figyeltek meg a Bonduelle csemegeuborkánál, a Wiesbauer Prémium bécsi sertésvirslinél és a Pommes Fantasy fagyasztott hasábburgonyánál. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint az árrésstop az árucikkek egyharmadát érinti. A nemzetgazdasági miniszter korábban jelezte, hogy ha az áremeléssel kompenzálják a szabályozást, a hatóságok további termékekre is kiterjeszthetik az intézkedést.
A veszteségüket a kereskedők más termékek árának emelésével próbálják elérni. Ez is szóba került a tegnapi megbeszélésen, és elhangzott az én számból, hogy ha ez megtörténik, akkor ez a kiszélesítés ez elindul, tehát az egyharmadból kétharmad lesz vagy háromharmad lesz
– mondta Nagy Márton.
A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Neubauer Katalin szerint nem tapasztalható keresztárazás, mivel az üzletek jelenleg az új jogszabályoknak való megfeleléssel vannak elfoglalva. Hangsúlyozta, hogy a kereskedők célja elkerülni a hatósági árak bevezetését. Véleménye szerint az áremelkedések inkább az akciós időszakok lezárásának tudhatók be, nem pedig tudatos áremelési stratégiának.
Jelentősek a veszteségek, és nemcsak a vállalkozásokra van negatív hatással az árrésstop, hanem az egész rendszerre negatív hatása van. Ezt a kisebb üzleteket működtető franchise partnereink megerősítették
– jelentette ki Fodor Attila, az egyik hazai üzletlánc kommunikációs igazgatója.
Azok az üzletek, amelyekre nem vonatkozik a szabályozás, szintén árcsökkentésre kényszerültek az árrésstop alá tartozó termékek esetében, hogy megtartsák vásárlóikat.
Még több friss cikk:
Hozzászólások (0)
A hozzászólás íráshoz belépés szükséges!