2022-ben az ALDI tovább bővítette a napi szintű élelmiszermentésben részt vevő üzletei számát, így magyarországi hálózatának immár mintegy 82%-a, 133 üzlet minden nap menti és átadja az Élelmiszerbanknak az emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszert, amelyet a karitatív szervezet önkéntesei juttatnak el rászorulók számára.
A diszkontláncok között a legnagyobb mennyiséget adta át karitatív célra az ALDI
A tavalyi év során az áruházlánc összesen 1729 tonna, bruttó 1,8 milliárd forint értékű élelmiszert adott át az Élelmiszerbanknak, ami 9%-kal magasabb, mint a 2021-ben átadott mennyiség.
Ezzel az adománnyal az ALDI a teljes hazai élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatban megmentett élelmiszer-mennyiséget tekintve a három legnagyobb élelmiszermentő egyike volt, a diszkontláncok között pedig messze a legnagyobb mennyiséget adta át karitatív célra. Az Élelmiszerbank 2022-es karácsonyi országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciója során a négy részt vevő áruházlánc közül az ALDI vásárlói adták össze a legtöbb élelmiszer-adományt: a 241 tonnából 110-et nekik köszönhettek a rászorulók.
Az ALDI a mindennapi élelmiszermentés mellett egyedi adományokkal is segíti az Élelmiszerbank munkáját.
A vállalat húsvét előtt 113 palettányi, karácsonyi édességekből álló adományt ajánlott fel és juttat el a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével az arra rászorulóknak az ország különböző pontjain. A nagy mennyiségű termékadomány segélyszervezethez szállításához két ALDI-kamion mellett további két kisebb teherautót is biztosított a vállalat. A termékek szortírozását a Magyar Élelmiszerbank önkéntesei végzik, továbbá ők juttatják célba az adományokat a szociálisan rászorulók számára.
Az ALDI bízik benne, hogy gazdag édességadományával hozzá tud járulni a nehéz helyzetben lévő kisgyerekes családok, felnőttek mindennapjaihoz.
„Az Élelmiszerbank Egyesület számára különösen fontos az ALDI-val folytatott együttműködés. Példás felelősségvállalásról árulkodik, hogy az áruházlánc még a tavalyi, mindenki számára nehéz és kihívásokkal teli évben is növelte a rászorulók megsegítésére felajánlott élelmiszer mennyiségét. Ráadásul már nemcsak az üzletekben, hanem a háztartásokban keletkező veszteségek csökkentéséért is közösen dolgozunk. Több alkalommal szerveztünk együtt szemléletformáló kampányokat az élelmiszerpazarlás visszaszorítására” – mondta Nagygyörgy András, az Élelmiszerbank külső kapcsolatokért felelős igazgatója.