Az ALDI 2021 novemberében hozta meg azt a döntést, hogy állandó kínálatába kizárólag magyar beszállítóktól vásárol friss húst, akik csak hazai tartásból, vágásból és feldolgozásból származó friss hússal látják el az áruházlánc valamennyi üzletét. A vállalat az országos kiskereskedelmi láncok közül elsőként tette meg ezt a hazai agrárium számára stabil belföldi megrendelést és keresletet biztosító intézkedést, amelyet az Agrárminisztérium mellett az agrárszakmai szervezetek és a beszállítók is rendkívül kedvezően fogadtak. A döntés a vásárlók körében is pozitív visszhangra lelt, amit a rendkívül dinamikus forgalombővülés is visszaigazol. Az ALDI által forgalmazott frisshús-mennyiség az elmúlt 12 hónapban több mint egytizedével nőtt, és már meghaladja a 11 000 tonnát. A legnagyobb növekedés a pulykahús értékesítésében mutatkozott: a kategória forgalma közel 40%-kal bővült. A sertéshús értékesített mennyisége mintegy 15%-kal, a csirkehúsé pedig közel 7%-kal nőtt. Ezzel párhuzamosan az áruházlánc több mint 400 tonnával több friss magyar marhahúst forgalmazott.
Jó döntésnek bizonyult a váltás
Az ALDI frisshús-kínálatát a legnagyobb hazai beszállítók biztosítják: a csirketermékek a Master Goodtól, a Hungerittől, a Meat-Landtól és a Szögedi Csirkétől, a pulykahús a Gallicooptól, a sertés friss húsok pedig a Kométától, a Cervustól és az MCS-től érkeznek a vállalathoz.
Egyértelműen jó döntésnek bizonyult az intézkedésünk, amelynek értelmében kizárólag 100%-ban magyar friss húst kínálunk üzleteinkben.
„Az agrárium felé stabil belföldi felvevőpiacot biztosítunk, vásárlóinknak pedig garantáljuk a frissességet és a kiváló minőséget, hiszen minden áruházunkba minden reggel friss és kizárólag hazai húsok érkeznek. Elhatározásunkhoz akkor is tartottuk magunkat, amikor külföldről alacsonyabb áron tudtunk volna beszerezni friss húsokat” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
Feldolgozott hústermékből is nagyobb a választék
Nem csupán a friss, hanem a feldolgozott hústermékek is bővülést értek el az elmúlt egy évben. A vállalat kínálatában közel egytizedével több felvágott, májas és bacon kapható, de a kolbászok és szalámiféleségek száma is nőtt. Az ALDI bővítette a jellemzően hazai alapanyagból, kizárólag magyar feldolgozóknál készülő Kokárdás saját márkás termékek körét, így már nem csupán a tejtermékek, hanem a feldolgozott húskészítmények esetében is a kiváló minőségű belépő árkategóriás termékeket kínál a márka égisze alatt.
Az ALDI a hazai beszállító partnerek iránti elköteleződésével folyamatosan támogatja a magyar agráriumot, mindemellett pedig nagyszabású marketingaktivitást is folytat a hazai termékek népszerűsítésére. A „Hazait szeretettel” logó alatt futó kampányok felhívják a figyelmet a magyar termékek választásának előnyeire. A vállalat 2022. november elején átfogó, televíziós, rádiós, köztéri és online hirdetésekkel és aktivitásokkal ismét a magyar termékek választására és vásárlására ösztönzi a fogyasztókat, aminek keretében a Hazait szeretettel logóval ellátott árucikkeket vagy a Kokárdás márka termékeit választók nyereményjátékon is részt vehetnek.