Az Aldi után újabb boltlánc jelentett be tartós árcsökkentést

Újabb jó hír érkezett! A beszállítók már jó pár hete tartósan alacsony árakat kínálnak a kereskedőknek, így a boltok polcain egyre több olcsóbb termék jelenik meg.

A napokban számoltunk be arról, hogy az Aldi Magyarország alacsonyabb beszerzési árakhoz jutott, így február 6-tól számottevően, 20%-kal csökkentette a két legnépszerűbb, nemzetközi beszerzésű, 82%-os Desira és Milfina saját márkás vaj árát. Így ezek 1199 forint helyett ezentúl 959 forintba kerülnek. Az Aldi után most egy újabb boltlánc jelentett be árcsökkentést.

Egy újabb nagy boltlánc jelentett be nagy mértékű árcsökkentést

A CBA is lép

Az elmúlt hetekben a már megszokott leárazásokhoz képest sokkal hosszabb időszakon, akár két hónapon keresztül is alacsonyabb árakat kínálnak a beszállítók a kereskedőknek

– erről a CBA kommunikációs igazgatója beszélt a Világgazdaságnak.

Fodor Attila kiemelte, hogy a tartósan alacsony átadói árak közel egyéves időszakban hoztak fordulatot, azóta tart ugyanis az élelmiszerek erős drágulása. Egyelőre jellemzően 10-15 százalékos árcsökkenés figyelhető meg bizonyos termékkörnél a gyártói márkáknál. 

Így például a tejtermékek egy részénél, a gyümölcsleveknél és a teáknál is.

Ezeket a változásokat már a boltok polcain is megtapasztalhatják a CBA fogyasztói. Az üzletlánc kommunikációs igazgatója kiemelte, hogy egy új helyzetről van szó, tehát egyelőre nagyfokú bizonytalanság és óvatosság lengi körül. A jövőben emiatt továbbra is történhetnek árváltozások.

Mi áll az árak csökkenésének hátterében?

Az árak enyhülése főképp az energiaárak csökkenésének tudható be, valamint a kedvező euró-forint árfolyamnak. Így a CBA az árak csökkentésével próbálja megállítani az eladott termékek mennyiségének hosszú ideje tartó esését.

Ha van tér az árak csökkentésére, akkor megtesszük, hogy ezzel kedvezzünk a vásárlóknak, illetve emelkedhessen a forgalom is

– fogalmazott.

Miért nem jó a boltosoknak a drágulás?

Az élelmiszerárak drasztikus emelkedése nemcsak az eladásokat gyengítette, hanem a fogyasztói szokásokat is a feje tetejére állította. A CBA-nál például az a tapasztalat, hogy megnőtt a kereslet az akciós, saját márkás termékek iránt, ugyanis a magyar vásárlók túlnyomó többsége érthetően árérzékennyé vált.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Címlapról ajánljuk

További cikkek