A napokban számoltunk be arról, hogy az Aldi Magyarország alacsonyabb beszerzési árakhoz jutott, így február 6-tól számottevően, 20%-kal csökkentette a két legnépszerűbb, nemzetközi beszerzésű, 82%-os Desira és Milfina saját márkás vaj árát. Így ezek 1199 forint helyett ezentúl 959 forintba kerülnek. Az Aldi után most egy újabb boltlánc jelentett be árcsökkentést.
A CBA is lép
Az elmúlt hetekben a már megszokott leárazásokhoz képest sokkal hosszabb időszakon, akár két hónapon keresztül is alacsonyabb árakat kínálnak a beszállítók a kereskedőknek
– erről a CBA kommunikációs igazgatója beszélt a Világgazdaságnak.
Fodor Attila kiemelte, hogy a tartósan alacsony átadói árak közel egyéves időszakban hoztak fordulatot, azóta tart ugyanis az élelmiszerek erős drágulása. Egyelőre jellemzően 10-15 százalékos árcsökkenés figyelhető meg bizonyos termékkörnél a gyártói márkáknál.
Így például a tejtermékek egy részénél, a gyümölcsleveknél és a teáknál is.
Ezeket a változásokat már a boltok polcain is megtapasztalhatják a CBA fogyasztói. Az üzletlánc kommunikációs igazgatója kiemelte, hogy egy új helyzetről van szó, tehát egyelőre nagyfokú bizonytalanság és óvatosság lengi körül. A jövőben emiatt továbbra is történhetnek árváltozások.
Mi áll az árak csökkenésének hátterében?
Az árak enyhülése főképp az energiaárak csökkenésének tudható be, valamint a kedvező euró-forint árfolyamnak. Így a CBA az árak csökkentésével próbálja megállítani az eladott termékek mennyiségének hosszú ideje tartó esését.
Ha van tér az árak csökkentésére, akkor megtesszük, hogy ezzel kedvezzünk a vásárlóknak, illetve emelkedhessen a forgalom is
– fogalmazott.
Miért nem jó a boltosoknak a drágulás?
Az élelmiszerárak drasztikus emelkedése nemcsak az eladásokat gyengítette, hanem a fogyasztói szokásokat is a feje tetejére állította. A CBA-nál például az a tapasztalat, hogy megnőtt a kereslet az akciós, saját márkás termékek iránt, ugyanis a magyar vásárlók túlnyomó többsége érthetően árérzékennyé vált.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: