Ez lesz az akciós újságok sorsa a magyar bolthálózatokban

Szeretjük, mert segíti az információáramlást és hasznos? Vagy utáljuk, mert szemetel, nem fenntartható és felesleges? Ezt gondolják ma a nagyobb magyar áruházláncok az akciós újságokról.

Nyomtatott akciós újságok ide vagy oda, egy biztos: az üzletek egyre inkább próbálják az online katalógusok felé terelni vásárlóikat, annak ellenére, hogy egyelőre a papíralapú újságokhoz is ragaszkodnak – írja a Pénzcentrum.

Tény, hogy a kiadott példányszámok csökkenek, így például az Obi (látszólag) hirtelen döntéstől vezérelve kivezette nyomtatott katalógusát – mint mondja, Nyugat-Európában ez már trendnek számít. Magyarországon még koránt sincs ez így, de kis lépésekben mi is efelé haladunk.

A magyarok még mindig szeretik

Az akciós újságok nálunk még mindig kedveltnek számítanak, kiadásuk viszont az elszállt papírárak illetve nyomdaköltségek miatt is igen költséges, fenntarthatósági szempontból pedig szintén nem túl nyerő ötlet a heti több milliós példányszám.

Vajon mit lépnek a magyar bolthálózatok?

Spar

A lánc kutatásaiból az látszik, hogy a nyomtatott szórólapok továbbra is igen népszerűek a vásárlók körében, sokszor az üzletekbe is magukkal viszik a bevásárláshoz, de az akciós újságok online verzióit is egyre többen használják.

A Spar vezetősége szerint az országban a digitális érettség még mindig nem megfelelő szintű, de támogatják a költséghatékonyabb és fenntarthatóbb törekvéseket.

Auchan

A vállalat kiemelt stratégiai eleme a fenntarthatóság, amelynek része a karbonlábnyom csökkentése, ezért évről évre egyre kevesebb újságot adnak ki, ami évente mintegy 10-20 százalékos csökkenést jelent.

Lidl

A Lidl szerint a vásárlóik a papír alapú szórólapot továbbra is fontosnak tartják, éppen ezért, az online felület folyamatos erősítése mellett a vásárlói igények maximális kiszolgálása érdekében jelenleg nem tervezik a nyomtatott szórólap kivezetését.

Aldi

Az Aldi elmondta, vezetősége a teljeskörűségben hisz, azaz online csatornáira és szórólapjaira is támaszkodik, de folyamatosan nyomon követve a vásárlói igényeket vizsgálják a szóróanyagok terjesztésének új megoldásait és a fenntarthatósági szempontok figyelembe vétele mellett törekszenek a vásárlói igények maradéktalan kielégítésére.

Tesco

Folyamatosan nyomon követve a vásárlói visszajelzéseket, dolgoznak a digitalizáción. Céljuk, hogy az akciós újság esetén is egyre több vásárló részesítse előnyben a digitális verziót.


Hírek, újdonságok, érdekességek:

Hirdetés

Támogatott tartalom

Sütés-főzés kockázatok nélkül – így lehet füstmentes az ünnep

Hoppá, ez odaégett! Ugye veled is előfordult már hasonló az ünnepi kapkodásban? Nem vagy egyedül – az ünnepek során a sietség ugyanúgy rossz tanácsadó lehet, mint a rutin. Mindegy, hogy a gyakorlatlanság, a túlzott magabiztosság vagy egy rosszul értelmezett régi recept miatt sütöd túl kissé az ételt, az eredmény ugyanaz: nem lesz olyan egészséges, mint amilyen lehetne. Állj meg egy pillanatra még az ünnepek előtt, és gondold végig, mit tehetsz, hogy ne csak ízletesek, de táplálóak is legyenek az ünnepi finomságok.

Hirdetés

Támogatott tartalom

Téli feltöltődés a büki termálvíz erejével

Képzeljük el a pillanatot, mikor a szobából vagy akár a medencéből szemléljük a szállingózó hópelyheket, és lelkünket a megnyugvás szelleme járja át. Az év legzordabb, mégis csodás időszakában megérdemlünk egy kis kényeztetést, finom falatokat, lágy illatokat és stresszoldó kezeléseket.

Legújabb receptek

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...