El kell ismernünk, jó néhány előrejelzés bejön azokból, amit a trendkutatók, újságírók megjósolnak a gasztronómiában - néhányukról viszont még csak nem is hallunk az év során.
2019-re a BBC Good Food egy soktételes listában sorolta, hogy mit fogunk idén enni, lássuk hát, mi jött be ezek közül - és mi nem:
Sri Lanka-i konyha
Itthon kifejezetten Sri Lanka-i éttermet nem találtunk, de az előrejelzések nem is az önállósodását, hanem az indiai konyhába való beolvadását jósolták. Jellegzetes ételek a hoppers (rizslisztes palacsinta) vagy a roti (alias chapati, ami egy kenyérféleség),és valóban, több indiai étteremben kínálatában is fellelhetőek, de trendnek még nem mondanánk...
Burmai konyha
Mimi Aye burmai gasztronómiai könyve és a Londonban nyílt két új, burmai kajákat kínáló étterem is jelzik, hogy a burmai ízek hamarosan beolvadnak a nyugati világ gasztokultúrájába.
Vegánság
Nagy-Britannia hihetetlen utat járt be a vegánságot illetően, közel 3 millió ember vallja magát vegánnak, és a 25 év alattiak 25%-a kipróbálta már a teljesen növényi életmódot. Szinte minden termékcsoportnál elindult a vegánság követelménye iránti eltolódás. A trendet mi is igazolhatjuk, a vegán éttermek, blogok, könyvek száma megsokszorozódott.
Ronda gyümölcsök és zöldségek
A Good Food szerkesztői nem tévedtek: tényleg egyre többen megveszik a szokatlan formájú, tökéletestől eltérő zöldségeket és gyümölcsöket is. Itthon a NÉBIH például kampányt is indított a kidobásra ítélt, amúgy egészséges termékek felhasználásért.
Rum
A rum nagy utat jár be, az Y-generáció körében pedig kirívóan népszerű. Mindegy is, hogy a sötét rumot csíped jéggel, lassan kortyolgatva, vagy pedig inkább aranyló rumot iszol kólával, mára a rum igazi visszatérő a bárpultokon.
Kecske
Ezt egyelőre csak furcsállom. A britek külön kampányt is indítottak a kecskehús fogyasztásának növelésére. Miért?
Ott eszel, ahol vásárolsz
Ez nem annyira újkeletű dolog, de egyre több helyen bevezetik nálunk is. Nagy terek, bőséges kínálat, ahol a vásárlás élményét gasztronómiai különlegességekkel kötik össze (pl: Hold utcai piac).
Kevés vagy semennyi alkohol
Oké, hát ez a trend tömegesen még nem terjedt el, de talán a ti ismeretségi körötökben is vannak emberek, akik már egyáltalán nem, vagy sokkal kevesebb alkoholt isznak. Az alkoholmentes italok piaca óriási felvirágozásban.
Semmi készpénz
Itthon is egyre elterjedtebb, hogy sok-sok vendéglátóhelyen fizethetünk már bankkártyával, de még mindig akadnak csak készpénzes helyek. Britanniában már sok étterem csak kártyás fizetést fogad el, a Good Food szerkesztői a jelenséget pedig világszerte elterjedni látják.
Újrahasznosítható vagy környezetbarát csomagolás
Bizony, nálunk is egyre fontosabb, a vásárlók számon kérik a nagyvállalatokat a termeléssel, csomagolással kapcsolatban. A termék minősége mellett az ökológiai lábnyoma ugyanolyan sokat fog nyomni a latban a vásárló döntésekor. Te is tehetsz ez ellen, így!
Ezt is nézd meg az ízHUSZÁRon:
15 étel, amit meg kell kóstolnod, mielőtt meghalsz