A japán Simidzu Juko által 1974-ben, eredetileg Kitty White néven megalkotott ábra először egy műanyag pénztárcán jelent meg 1975-ben, hamarosan pedig rengeteg különböző terméket kezdtek gyártani a képmásával a virágzó "cukiságpiaci" termékekre szakosodott Sanrio cég vezetésével. 1976 óta a japán "cukiság" globális jelképpé vált, a nagy piros masnis, pár vonallal rajzolt pisze orrú cica születésnapját pedig rajongók tömegei ünneplik világszerte.
A Sanrio úgy igyekszik az élvonalban tartani Kittyt, hogy figyelemmel kíséri a közösségi trendeket és a divatot, együttműködik más népszerű karakterekkel és divatmárkákkal. A cica alapvető megjelenése nem sokat változott az évtizedek során, minden más azonban folyamatosan. Az 1980-as években már a felnőtteket is igyekezett meghódítani, ezért szakított tisztán gyermeki világával. Napjainkban Hello Kitty mintegy 50 ezer árucikken szerepel a világ körülbelül 130 országában. Lady Gaga Hello Kitty jelmezben lépett fel, a Kiss rockegyüttes pedig tavaly olyan pólót dobott piacra, melyen Kitty a zenekar jellegzetes sminkjét és öltözékét viseli.
És persze a gasztronómiát is megfertőzte az ártatlan rózsaszín kiscica: nincs lányos szülinap Hello Kitty nélkül, akit tortaként, sütiként, muffinként, marcipánszoborként, fagyiként, nyalókaként, vagy akár szusiként is megálmodnak a mestercukrászok és házi sütőbajnokok egyaránt.
Ünnepeljük együtt a 40 éves Hello Kitty-t a Ti legcukibb szülinapi tortáitokkal!
(via MTI, címlapfotó: Flickr by camknows)