Don Thompson, a McDonald's vezérigazgatója távozik a posztjáról – közölte szerdán a cég. A bejelentést követően 3 százalékponttal erősödtek a forgalom csökkenésével küszködő lánc részvényei.
A McDonald's árbevétele tavaly globális szinten 3,6, az Egyesült Államokban 4,1 százalékkal csökkent, az utolsó negyedévben pedig globális szinten 21 százalékkal esett vissza.
Az eredmények romlását elemzők a fogyasztói szokások változásával, és a menüben végrehajtott sikertelen változtatásokkal magyarázták.
A túlságosan kibővített választék lelassította a kiszolgálást, a fiatalabb gyorséttermi fogyasztók fokozatosan az olyan egészségesebb és frissebb ételeket kínáló konkurensek felé fordultak, mint a Chipotle Mexican Grill, illetve átpártoltak az elegánsabb hálózatokhoz, mint a Five Guys vagy a Chick-fil-A.
A McDonald's januárban arculatfrissítő marketingkampányba kezdett. Easterbrook, aki már negyedszázadot töltött el a cégnél, és volt a McDonald's európai igazgatója is, eddig egyebek között a marketing megújításával, menüinnovációval és digitális fejlesztéssel foglalkozott.
Olvastad már?
A sajtburgermúmiák köztünk élnek?
(via MTI)