A húsvét után tervezett javaslatcsomag egyik fő kitétele lenne, hogy a kiskereskdelmi áruházláncok nem hirdethetnek tovább saját prospektusokban, reklámújságokban, hanem csak médiatermékek oldalán, azaz mondjuk egy nagyobb újság hasábjain.
Ez azért nagy érvágás, mert manapság ezek az ingyenes reklámújságok tízmillós példányszámban, kb. kéthetente jutnak el a háztartásokba - írja a napi.hu.
És rengetegen ezekből az ingyenes prospektusokból szereznek tudomást az akciókról, termékárakról.
A legnagyobb multi élelmiszerláncok (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, Spar és Tesco) együttes reklámköltése 40 milliárd forint/év körül mozog. A tervek szerint a reklámköltségek felső határa az árbevétel fél százaléka lenne, így a fenti áruházláncak esetében ez a hirdetésköltések háromnegyedének letiltását jelentené, a 40 milliárd forint helyett legfeljebb 10 milliárdért reklámozhatnák magukat, a blokkk.com számítása szerint.
A fogyasztó pedig, aki szeretne információhoz jutni az árakat illetően, innentől
megveszi a nyomtatott újságot, amiben vagy benne van az általa keresett áruház/termék akciója vagy nincs
az okostelefonjáról értesül
inkább a nagyáruházakba megy, mert ott biztosan belefut a neki kezdvező feltételekbe, termékekbe, árakba, és megosztja az információt a Facebook-on.
**Frissítés:AzOrigoértesülései szerint a kormány még a parlament elé sem terjeszti majd be a tervezett kereskedelmi törvénymódosítást, ami alapján évi 20 milliárd forintot szedett volna be az áruházaktól a parkolásért, megszabta volna a reklámra fordítható keretet, és megszüntette volna az akciókról szóló reklámújságokat is. A teljes hírt itt olvashatod el!
Ezeket olvastad már?
Ennyit spórolhatsz, ha csak sajátmárkás termékeket veszel a boltban
Több mint hatezer forintot spórolhatunk egy bevásárlás során, ha az ismert márkák helyett a boltok sajátmárkás termékeit vesszük, ezzel pedig csaknem 50% lehet a megtakarítás.
NosaltyMost tényleg haragszunk erre a négylábú Balatonszelet-tolvajra? - VIDEÓ
A váci ESTV mutatta be azt a biztonsági kamerával rögzített felvételt, amin egy négylábú besétál egy deákvári üzletbe és farokcsóválások közepette Balaton szeletet lop.
NosaltyLejárt szavatosságú élelmiszereket árul egy dán üzlet
A koppenhágai Wefood üzlet hatalmas siker, tekintve, hogy az élelmiszerhulladék forró téma világszerte: évi 1,3 millárd tonnányi étel kerül a kukába, feleslegesen.
Hering András5 megfontolandó tipp, hogy a leggyorsabb sorba állj a boltban
Unod, hogy minden estéd a boltban való végtelen hosszú sorban állással végződik, mielőtt végre hazaenne a fene, és leülhetnél a kedvenc foteledbe? Segítünk - így gyorsíts!
Brecz Juditvia napi.hu