Világszinten a sörivók 34 százaléka állítja, hogy termékválasztását környezetvédelmi szempontok is befolyásolják. A HEINEKEN Hungária a nagyvállalatok között elsőként indít kampányt Magyarországon azért, hogy egyre több fogyasztót győzzön meg arról, hogy nem csak azt érdemes nézni, hogy mit iszunk, hanem azt is, hogy miből. Májusban a HEINEKEN Hungária sörei esetében például a teljes egészében lebomló, komposztálható söröspoharakból.
A kampány azzal a nem titkolt céllal jött létre, hogy a fogyasztókon keresztül a szórakozóhelyeknek is kedvet csináljon a fenntartható működéshez és az új környezetbarát poharakhoz.
A HEINEKEN 18 országban készült felmérése szerint a fogyasztók átlagosan 66 százaléka hajlandó többet fizetni fenntartható technológiával készült termékekért.
A„műanyagpohár mentes május” mozgalomhoz indulásként négy fővárosi szórakozóhely, a Grund, a Kobuci Kert, a Rácskert és a Zöld Küllő csatlakozott. A vendéglátóhelyeken várhatóan május 7-től érhetőek el az egyedi designos, „Lebomlok érted” szlogennel ellátott egyszer használatos PLA poharak A sörszezon így nemcsak kitűnő sörökkel, de innovatív fogyasztási megoldásokkal indul a HEINEKEN Hungáriánál.
A cégcsoporttól nem áll távol a tudatos, fenntartható működés. A ’Csapoljunk jobb világot!’ fenntarthatósági program már több, mint 10 éve stratégiai eleme a vállalat célkitűzéseinek. Idén januárban új, 2030-ig szóló vállalást jelentettek be, Dobd a C-t! elnevezéssel, amelynek keretében folyamatosan innovatív megoldásokat keresnek annak érdekében, hogy a vállalat tovább csökkentse ökológiai lábnyomát.
A sörgyártó karbonlábnyomának legnagyobb szeletét, 39 százalékát a csomagolóanyag teszi ki, a májusi mozgalom ezért éppen a legkritikusabb ponton hozhat előrelépést. Ráadásul a PLA poharaknak az előállítása is jóval környezetbarátabb, mint a klasszikus műanyagpoharaké: a teljes gyártási ciklus során 80-90 százalékkal kevesebb széndioxid jut a levegőbe. Arról nem is beszélve, hogy megfelelő körülmények között mindössze 3 hónap alatt teljesen lebomlanak, míg ehhez a sztenderd műanyagpoharaknak 500 évre van szükségük.
„Sörgyártóként kötelességünk az erőforrások tudatos, fenntartható felhasználása, így célunk az, hogy működésünk egyre több területére terjesszük ki a körforgásos gazdaság alapelveit. A „műanyagpohár mentes május” egy olyan kezdeményezés, mellyel formálni szeretnénk a fogyasztók és a vendéglátósok látásmódját, valamint rendhagyó módon indítjuk útjára az idei sörszezont.” – mondta José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója. „A vállalat ezért üdvözöl minden olyan további kezdeményezést, amelynek célja a műanyagok felhasználásának csökkentése, és a szemléletformálás. A HEINEKEN Hungária azt kéri a fogyasztóktól és az érdekelt piaci szereplőktől, hogy fogjanak össze a műanyagmentesítésben.” – tette hozzá a vezérigazgató.
Ezeket olvastad már?
Végre: betiltják a műanyag szívószálakat Nagy-Britanniában
Régóta mondjuk, végre elindult a folyamat: Nagy-Britanniában már jövőre betilthatják a teljesen felesleges és súlyosan környezetszennyező műanyag szívószálak használatát.
Brecz JuditMutáns műanyagzabáló enzimet fedeztek fel a tudósok, ami megeszi a...
Mit szólnál, ha azt mondnánk, hogy van egy enzim, ami úgy fest, megeszi a PET-palackokat? A tudósok ráadásul merő véletlenségből még hatékonyabbá tették.
adminNézzétek, milyen extrém anyagból épülnek ezek a házak
Ez az ötlet tetszeni fog azoknak, akik szeretik az újrahasznosítást. Lassan talán nálunk is megszabadulhatunk a sok műanyagtól.
admin5 hiba, amit lehet, hogy te is elkövetsz szelektív hulladékgyűjtésnél
Minden jó szándékú tenni akarás ellenére is sokan vannak, akik rosszul válogatnak hulladékot. Összegyűjtöttük a leggyakoribb hibákat. Soha nem késő változtatni.
admin