Ha ezek történnek veled egy étteremben, nyugodtan hívhatod az étteremvezetőt

Problémád van az étellel, vagy a pincér viselkedett tiszteletlenül? Mutatjuk, milyen indokokkal nem szégyen az asztalodhoz hívatni az étteremvezetőt.

„Szeretnék beszélni az étteremvezetővel!” - szerencsés esetben ritkán hangzik el ez a mondat egy étteremben. Ahol jók az ételek, és a kiszolgálás is tökéletes, ott nincs szükség arra, hogy az étteremvezetővel beszélgessünk. Vagy mégis? Mutatjuk, milyen indokokkal nem szégyen az asztalodhoz hívatni az étteremvezetőt:

Túl sokáig készül az étel

A legtöbb vendég utálja, ha nem kapja meg időben az ételét. Panaszt tenni lehet, de nem mindig illik. Például ne panaszkodjunk, ha telt ház van az étteremben, mert ilyenkor teljesen érthető, hogy elcsúszik egy-egy rendelés. Akkor se háborogj nagyon, ha a pincér illedelmesen jelzi a késést.

Ha tényleg indokolatlanul sokat kell várnod egy-egy fogásra, és a késésről senki nem szól neked, akkor nem gond, ha jelzed a problémát az étteremvezetőnek.

via GIPHY

A pincér nem tartja be a higiéniai szabályokat

Az éttermi alkalmazottaknak munka közben be kell tartaniuk a szigorú higiéniai szabályokat. Nem nyúlhatnak például az ételedhez, illetve a ruházatuknak, kezüknek is tisztának kell lennie.

Ez is érdekelhet!

8 valós indok, amivel visszaküldheted az ételedet az étteremben

Ha valami furcsát tapasztalsz a felszolgálás közben, vagy a pincér beletúr a tányérodba, akkor jelezd!

Ha a pincér tiszteletlenül viselkedik

Szerencsére ritkán fordul elő, mivel a pincérek is tudják, hogy a vendég akkor elégedett, ha ők jól végzik a munkájukat. A profi pincérek nem keverik a munkát az éppen aktuális érzelmi állapotukkal, és azt is jól tudják leplezni, ha egy vendéggel gondjuk van. Viszont, nekik is lehet rossz napjuk, és ilyenkor ráförmedhetnek a vendégre. Jó esetben csak simán bunkók, de rosszabb esetben gonosz megjegyzéseket is tehetnek. Ilyenkor nyugodtan panaszt tehetünk a főnöküknél.

Ha vészhelyzet van

A baj bárhol bekövetkezhet, még egy étteremben is. Előfordulhat, hogy valaki allergiás egy alapanyagra, és rosszul lesz vacsora közben, ilyenkor pedig azonnal segítséget kell kérni: a vendégektől, vagy az étterem személyzetétől.

Szeretnéd őket megdicsérni

via GIPHY

Ez az, ami sajnos ritkán fordul elő, pedig ha nagyon elégedettek vagyunk a kiszolgálással, az ételekkel, akkor nem szégyen ennek hangot adni. Valószínűleg a pincér meglepett lesz, amikor először mondod neki, hogy szeretnél beszélni az étteremvezetővel, de megnyugszik majd, mikor kiderül, miért hívatod a főnökét.

Ezeket olvastad már?

via Thrillist

Legújabb receptek

Aranyló tyúkhúsleves

Mi az? Aranyló, illatos, és minden gondra megoldás. Bizony, egy melengető tyúkhúsleves! Az ünnepekre való tekintettel most hoztunk nektek pár egyszerű ötletet, amivel még ízletesebbé ...

Legegyszerűbb franciasaláta

A leggazdagabb majonézes saláta, ami a kis és nagy napokat is különlegessé képes tenni: az alábbi klasszikus franciasaláta-receptet bármikor elkészíthetjük. Nem akar flancolni, de nem is ...

Címlapról ajánljuk

Ismerd meg a bottargát, és azt is elmondjuk, hogy használd...

A bottarga egy különleges gasztronómiai alapanyag, amelyet gyakran neveznek a "tenger aranyának". Azok számára, akik még nem találkoztak vele, a bottarga nem más, mint sózott és szárított halikra, amely különleges ízvilágával azonnal magával ragadja az ínyenceket. Ezt a mediterrán kincset évezredek óta fogyasztják, és ma is nagy becsben tartják a kulináris világban.

Hering András

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...